محمود احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قديم سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت:وقتي از يک انديشه پاک درباره انسان صحبت مي شود شنونده گذر زمان را احساس نمي کند.

رئيس جمهور گفت:ماموريت ما و همه انسانها توجه به اين نکته است که همه عالم در خدمت انسان است.

وي با بيان اينکه من با سخنان خود نمي خواهم شيريني سخنان مشايي را کم کنم ،افزود:سخنان مشايي به خوبي حق مطلب را ادا کرد.

احمدي نژاد با تشکر از اقدامات مديران و کارکنان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري افزود:اگر در چند سال گذشته اين سازمان يک سازمان جنبي و حاشيه اي بود امروز اين سازمان يکي از مهمترين دستگاه هاي کشور است.

احمدي نژاد گفت:همه بايد کار کنند تا نگاه انساني ملت ايران شکوفا و معرفي شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه ما نتوانسته ايم تا حدي که شايسته است به لحاظ امکانات و بودجه تمامي ظرفيت اين سازمان را پوشش دهيم افزود:اگر سرعت کار را صد برابر کنيم نمي توانيم تا 100 سال آينده ميراث ايران را معرفي کنيم.

احمدي نژاد با بيان اينکه به جرات مي توان گفت کمتر دهستاني داريم که ميراث فرهنگي نداشته باشد افزود:کارزيبايي که در اين دوره انجام شد فعاليت در حوزه ميراث معنوي بوده است.

رئيس جمهور با تشکرويژه از اسفنديار رحيم مشايي گفت:يکي از افتخارات من در زندگي و يکي از نعمتهايي که خدا به من داده آشنايي با اين برادر پاک است.

احمدي نژاد افزود:ايشان مانند يک چشمه زلال است و يک ذره غش ندارد و هماني است که نشان مي دهد.

وي با بيان اينکه بيان احساس من درباره مشايي نياز به يک برنامه جداگانه دارد افزود:من از مشايي به دليل پذيرش حضور در دولت تشکر مي کنم.

رئيس جمهور ضمن تشکر از حميد بقايي براي پذيرش سمت رياست سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت:بعد از مشايي کار کردن سخت مي شود اما اميدوارم خداي متعال عنايت کند که اين شکوفايي با همين وسعت ادامه پيدا کند.

احمدي نژاد با بيان اينکه سازمان ميراث فرهنگي،يکي از معنوي ترين سازمان هاي کشور است افزود:اين حال و هوا را بايد حفظ کنيم و گسترش دهيم.

وي با بيان اينکه دوره آينده دوره انسانها است افزود:امروز داشته هاي انساني است که معادلات جهاني را رقم مي زند. فرض کنيد که عرصه اي باشد که همه کشورها داشته هاي خود را عرضه کنند ما افتخارت اين کشور را مي گذاريم.

احمدي نژاد گفت:آنها بمب اتم را ارائه مي کنند و ما حافظ را ،کدام يک به انسان بيشتر انسان مي دهد؟

وي با اشاره به اينکه مسئوليت شما مضاعف است افزود:بايد کاري کنيم که اين گنجينه غني فرهنگي ايران کشف و به دنيا معرفي شود. من ترديد ندارم که نوع انسان هر کجا که باشند اگر با اين فرهنگ آشنا شوند شيفته آن خواهند شد.

رئيس جمهور گفت:من ترديد ندارم که ميراث فرهنگي محور مشترک همه است. درست است که در ايران برآمده است اما تنها متعلق به ايران نيست و دستاورد بشري است.

احمدي نژاد با جنبه هاي مختلف ميراث فرهنگي و هنر ايراني افزود:ما بايد همه اين ها را شناسايي،صيانت و معرفي کنيم.

وي افزود:محال است که يک جوان ايراني گذشته خود و توانمنديهاي امروز رابشناسد و تن به يک سانتيمتر پائين تراز يک قله انساني بدهد.

رئيس جمهور خطاب به مديران و کارکنان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت:دراين ميان نقش شما خطير است البته من مطمئن هستم که شما وظيفه خود را به خوبي انجام خواهيد داد.

55
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا